januari 22, 2009

torsdag

jo men må-illandet sitter kvar. men lite bättre nu så här på kvällern. blev med-åkare när mor och jag åkte till Falun idag för att ögon-lysa fyra golden. elsa, bella, iron och annie. alla fria även, underbart! imorgn blir det jobba, än fast min mage kanske inte är 100, lite ont i den och så. men ja, de får gå. fredagarna på bergatrollen är ganska lugna lär jag säga.

blev prat om skid-semester idag, mig och morsan emellan. super-sugen jag! vecka 12 är väl planen. men ja, lär se till att få en stuga först. kanske blir Branäs efter allt, det tycker jag är bra. bra ställe lixom. ahja. pratat med kära amanda även idag, tokfian. vi bestämde att vi ska ta en dejt på söndag förmodligen. inte illa! på lördag fyller ju farbröderna 40 x 2 = 80års kalas. Ola och Mats skall firas. imorgon hoppas jag på att få umgås med jempa. innan hon drar uppåt. för att senare dra sig hem igen för att åka "down under" den 8 februari. lär ju ta och umgås med henne nu! jaja. såg även filmen BOLT idag. bra faktiskt, bra teknad-barn-film. men man lär ju ta fram barnet i sig då och då. så man inte glömmer bort henne. håller på och plockar ihop lite på mitt rum och uppmärksamma att det är små svarta lortar i min IKEA-kasse med IKEA-prylar som jag inte satt upp/satt ihop ännu. usch! det betyder att det är små äckliga djur på mitt rum, råttor.. blä! OLLE(katten vår) SKA NOG FÅ BO PÅ MITT RUM IMORGON.

åh. skulle så gärna vilja ha nått "eget". som en lägenhet, tex på berga-skola(ovanför mitt jobb). mamma och jag pratade även om det idag. skulle passa mig och hundarna utmärkt. jupp. det skulle det. men det är full-packat i den lyan. men som sagt. det skulle sitta fint.
slut för idag tack för idag
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar