januari 06, 2009

måndag

upp och hoppa! klockan ringde vid halv 7. en timme senare införfann jag mig på dagis. planeringsdag 7.30 - 15. tiden sprang förbi, trots att jag själv satt och gäspade titt som tätt. kom hem och fick sätta mig och vila ett tag. sen duschade man och svirade om till lite finare kläder. därefter begav vi oss till moster gunilla's hus. där var det mat som stod på schemat och guu så gott. vi var ett helt gäng. "stora familjen" kan vi kalla oss. jag, mor, far, syster, gunilla, krille, sofie, pontus, annica, hasse, maria, rasmus, mattias, therese, cissi, janne & samt KRÅKAN holmgren.

maten var som sagt mkt god. cissi som låg bakom det hela. samt mamma och gunilla som medhjälpare. sen blev det efterrätt. och ungefär runt den svirade jag om till fotbollskläder. drog in till sandviken/norrsätra. och mkt trevlans och roligt var de, förutom mina ¤%&@£$€$~ skavsår.. men käre anna lj kom med ett bra tips om någe skavsårs-strumpor som jag nog ska införskaffa mig! när träningen var över och klar körde jag hem min käre malin. sen begav jag mig hem till moster igen. och inkastad i lekar blev man så fort man kom inför dörren. dessvärre van gubbarna.. vilken skam. jag duschade och sen fortsatte kvällern, vissa blev fulla av skratt andra av sprit. jag höll mig till kategorin full av skratt. för jag var ju kvällerns chafför!

kvällern fortsatte mot "småtimmarna", säger man så? ahja, klockan ca runt ett slaget tog jag och körde hem mattias, tess, cissi, janne och alma. alma somnade på en gång. trots tårar dessförinnan om att hon absolut inte skulle sova! (en mini-clara-andersson?) därefter tillbaka till fest-kåken och hämta upp mor, far och syster. säga godnatt till moster och morbror. sen hem! försökte hålla mig vaken genom sverige-canada matchen. men ack, dumma dommare och ett 3 - 0 mål fick mina ögon att åka igen och så sov jag skönt.

tack och bock
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar