januari 07, 2009

tisdag

fy sjutton vad man uppskattar lediga dagar. men trots det sker icke mkt. fast endå tycker jag att jag har skött mig bra idag. haha!

badat båda mina hårbollar. wilma fick plågas först, men idag var nog the first time ever som hon gick in i badrummet frivilligt när man lockade på henne. annars brukar det vara en makt-kamp oss emellan. men tro inte att det hela gick utan bråk, utan vi skulle ju även hamna i trim-rummet och wilmas envishet skulle snart smyga fram. man blir nästan galen! när hunden envist skall rycka på huvudet när öronen ska rakas. grr. då kommer hulken fram i mig. bodil däremot är mycket mer medgörlig på trimbordet, men i badkaret däremot.. suck. men efter en dags donande, kammande, klippande och bad så blev hundarna rena och fina. kanske behöver ännu en dags fin-putsning för att de skall se riktigt ut. men det är en världslig sak. mysigt ialf att stå där ute och klippa, filosofera och andas in doften av ren cocker spaniel.

så mycket mer har jag icke att tillägga. förutom att min sov och mat-klocka är helt omskruvad, kanske kan förklara faktumet att jag somnade klockan 3 på natten. fick se filmen Vanilla Sky i vilket fall, mysko film. men trots det, rätt bra.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar