januari 29, 2009

tisdag

tro mig, ta inte ginvägen - man fastnar. jodå siddu. vaknade av klockan som ringde och klev upp, fick på mig kläder sen var man igång med ännu en dag. kom ner och där ligger mamma och syrran på soffan. tydligt var dom sjuk, magsjuk. urk tänkte jag och fortsatte i min vanliga "morgonrutin". sen påvägen till bergatrollen hände det, jo minsan! precis när man ska svänga ut på 272:an. snön blev för mycket för andärs och vi satt fast. neej! skrek jag och efter en stunds försök av att komma loss ringde jag mamma. som inte långt därefter kom. mycket trubbel och problem, även "mamma två" fick rycka in. till slut slet mamma loss andärs med sin käre volvo. efter att annica ordnat en spade och liknande, ja dom räddade mig. tur att jag har sånna underbara mammor. det är något som inte ens kan beskrivas i ord, hur bra mammor jag har.

resten av dagen spenderades på jobbet, samt hemma och därefter körde vi boxersaitsing (?) på fotbollsträningen - sjukt rolgit faktiskt! samtidigt som det var sjukt jobbigt. jodå, träningsvärken är välkommen. fasen vad dagarna går fort btw..

/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar