januari 11, 2009

lördag

vaknade konstigt nog tidigt utan någon anledning. och ja, klockan 9 är tidigt för mig. mamma hade trimmat Iron och det betydde att jag skulle leka fotograf och knäppa nått kort på hunden. vilket jag även gjorde. lydig som man är. tog mig en promenad med mina kära hundar. ner på sjön och iväg. vackert väder tyckte både jag, wilma och bodil. vi fick även sällskap av maja, som pappa släppt ut på morgonen. maja, vår spanska stövare. som försvann ett tag under vår "utevistelse" för att senare komma tillbaka men vägra följa med in på gårn.


Bodil & Wilma på sjön

senare for vi till sandviken för lilsyster skulle spela fjollbolls-match. trevligt att se på. syster gjorde faktiskt en bra match, men av alla chanser satte hon ingen.. och när tiden för matchen var slut, stod dom där med en förslust på 1-2 mot hofors, typiskt. vi drog oss hem. och senare kom käre annica och hasse. maria hängde med clara hem ifrån innebandymatchen.

det fikades, pratades och spelades kort. ja kortspelets namn kanske inte alla håller koll på. inte jag i vilket fall, så kalla det var ni vill - ful gubbe, skit gubbe eller skit stövel. haha trevligt var det i vilket fall. och jag kunna, tro det eller ej - hålla mig ifrån att fuska. annars ser ni här drottningen av att fuska. själv spelar man ju bort en och en annan timme av folks liv pga fusk. hur jag ska kunna ge mattias tillbaka en timme av hans liv .. de har jag ännu inte listat ut.
nepp. sen blev det lite film för min egen del. och trots att jag sov på eftermiddan, så vart jag sjukt trött. somnade väl runt halv 2. kanske. vem vet?


Guldåkra's Iron Maiden även
kallad: Iron, Lillebror samt Anton.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar