mars 31, 2009

tisdag

känns inte bra. eller jo. men samtidigt inte. bristen på "romantik" i mitt liv är egentligen inte något problem. bara att det känns så ibland. jag tror inte att man verkligen uppskattar den där känslan att ha någon vid sin sida fullt ut, för när man plötsligt står där själv. saknar man det mer än vad man trodde var sant. kärlek. ömhet och förtroende? vad är det som gör kärlek så underbart? jag kan inte riktigt sätta fingret på det hela. det kan nog ingen, inte ens den lyckliga jäveln som faktiskt är kär. man bara är. just nu är mitt liv full av långa nätter. som melissa horn sjunger i sin låt som faktiskt just heter så - långa nätter.

säg är det långa nätters fara
att se det man vill se
och vara den man vill vara
ha någon att ty sig till
när långa nätter inte blir som man vill


fy sjutton vad jag var trött idag. gick bara och kollade på klockan och ville hem till min säng igen. inte speciellt jobbigt på jobbet idag, hade ett barn på förmiddan. skönt. men trött var jag ju som sagt. fick åka hem och intog ryggläge ganska kvickt. sen har man gått promenader och promenader med galna hundar. så skönt att det är ljust ute - så länge! men man kanske är tröttare för just det , tidsomställningen. imorgon har jag (håll i er nu) SOVMORGON! helt otroligt. börjar 11. slutar 17.30 sen ska man hem och sno om till fotbolls-skor. ska bli roligt. igår och idag har jag inte mått bra så de har helt enkelt inte blivit någe träning. men imorgon laddar vi om.

har du en famn för mig?
vart du än befinner dig
har du en famn för mig?

ge mig något nytt och spännande.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar