mars 02, 2009

måndag

jo då var det MÅNDAG igen då. det känns som det är måndag allt för ofta, men mattematiskt sätt så är det ju lika många måndagar som det alltid varit. men trots det känns dom som fler. helgen var mycket bra, jag fick som jag vela - jag kommer sent glömma den!

fredagen spenderades först i Hoforsbacken, så jäkla härlig dag med sol och åkning i snön. roligt att pröva på bräda igen efter årtionden, haha. jag som trodde de skulle sitta i. men va fan, de var ju inte så lätt som de var förr. men tre ramlingar kallar jag godkänt i vilket fall! kvällern spenderades hemma. i lung och ro, jag var helt enkelt ganska död. somnade även denna kväll till sex and the city-filmen. nu lär jag ta ut den ur dvd, så enkelt att bara knäppa på den när man ska sova. men nu får de vara nog..

lördag - åkte till valbo med min långa lillasyster. vi shoppade inte precis låss för fullo men ett par skor för mig samt en tröja och mjukisar för clara så var vi nöjda. begav oss upp till berga för att grattulera kära cissi som fyllde år! efter gratulationerna och fika begav vi oss hemåt. för nu lära man ju svida om till partykläder och göra som cissi sa - "gör inget jag skulle ha gjort". mötte upp fröken wigert påvägen och så till sist började kvällern hemma hos sara li. med SUPERGOD mat, spel och skoj. sen blev de mot sandviken och ja sen fortsatte kvällern bara i full fart. tänk så mycket man kan hinna med på en dag (?)

ahja. återigen tillbaka till nutid och måndagen, har en sån jävla hosta och är helt konstig i öronen. ack bevare mig väl, jag vill inte bli sjuk! igen.. nepp. nu kanske man ska ta lite av dendära hemska host-medlet. men USCH NEJ JAG HATAR SÅNTDÄRA. mår ju illa av att tänka på de.. blä blä. och host-frisknings-medlet lär ju knappast hjälpa mina öron. fast kanske huvudvärken som kommit tack vare host-attackerna.

alma holmgren ligger här i rummet intill och sover. älsklings tjejen. hämtade henne på dagis idag när jag slutade klockan 2. hon har så många härliga komentarer den där ungen nu för tiden så man kan inget annat än att skratta.

när vi kom ut till min bil så skrek hon - RALLYBILEN! när vi hade kommit i bilen och alla var fastspända och redo för att åka hem till ÅKRA kläcker hon ur sig - Ackta tanten, ACKTA TANTEN! Se upp! (en tant gick med spark efter vägen). när vi kom hem och sätter oss för att fika, berättar mamma för mig att hon var rätt trött igår när cissi, mamma, alma och clara var i valbo. då säger hon - grinig var jag faktiskt också. ja man blir road i vilket fall när man har med Alma Holmgren att göra.

har varit på personalmöte ikväll. nu ska jag däremot lägga
mig på sängen och se om det är något på tvn.

låt mig känna att jag lever.
/ carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar