mars 05, 2009

torsdag

dumma dumma ANDÄRS, ville inte starta i morse. så nu ligger han på minus. men vårt förhållande är inte i fara. det finns andra "färhållanden" som känns mer i riskzoon. i vilket fall så tänker jag ange denna dag till två av mina favoriter.

det är nämligen den 5 mars och dagen till ära fyller både min käraste vän och min käraste extra mamma år. inte illa, inte illa. den ena är ju på andra sidan jorden, i solen och göttar sig. den andra skulle jag kunna tro arbetar för stunden.


Annica Andersson
fyller 40, kanske man inte ska skriva(?) :P men liksom vin, blir kvinnor bara bättre med åren. jag brukar tänka för mig själv att jag är omringad av underbara, starka och modiga kvinnor. annica är en av dem. det vet även alla som träffat henne, att hon är just en sån kvinna. hon finns alltid där. precis som den extra mamman hon är.

många tycker det är konstigt när jag säger att jag har två mammor. men faktiskt så har jag det. det kom en blåögd, ljushårig pojke på för många herrans år sedan. att hans mamma skulle vara min mamma 2 och min mamma skulle vara hans mamma 2. liksom våra pappor skulle vara lika så.
det finns inget annat att säga än, jag älskar henne.
ja för det gör jag verkligen.



Sara Södergren
fyller 20 år, har varit min vän så länge mitt minne kan minnas. vad vore jag utan dig? alla behöver någon som verkligen känner en, du är min. vi vet alltid vart vi har varandra, att vi alltid finns där. i alla lägen. hur skulle jag mig klarat utan dig alla gånger världen kändes tung?

låt mig inte ens börja prata om hennes underbara skratt, eller för den delen att hon är urusel på att ljuga. många skratt, många tårar. det är väl det som förklarar varför vi behöver varandra, i vilket fall varför jag behöver dig.
tänka sig. du blir 20 nu. men, det är ju bara ännu en födelsedag att fira. kanske inte på samma vis som för 10 år sedan, men det är inte illa att fylla klirr-i-kassen-myndig.

jag kan inget annat säga än att jag älskar dig.
av hela mitt hjärta.
nu, då och för alltid.

HOPPAS NI FÅR EN SUPERDUPER DAG.
love / carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar