november 09, 2008

söndag

vaknade av att syrran satte sig i min säng, - ska vi åka och köpa nått åt pappa eller? duschade, klädde på mig lite kläder och så åkte vi. hämtade upp bästa Malin, sen mot Valbo. hittade en cardigan och en skjorta åt pappa. köpte ett par örhängen och en tröja åt mig själv. sen lämnade vi malin i valbo, hon ville kolla mer. vi åkte em och var hemma till 1. då vi skulle gå ner till farfar och farmor. fikade gott fika och pratades vid. farfar skrattar som vanligt åt det mesta. han är rolig min farfar, och hans pipa. det är något speciellt med farfar som röker pipa. det är mysigt på något konstigt sätt. inte för att jag skulle vilja röka pipa - nepp. men det är mysigt. efter farfar-besöket, gick vi hem och ut med hundar. jag gick en sväng med wilma och bodil, bytte om lite medans mamma matade hundarna. sen åkte vi till mormor och morfar. kom på att jag inte varit hos dom sedan morfar kom hem ifrån sjukhuset. ska åka dit och baka i veckan tror jag i vilket fall. BULLAR!

sen runt halv sex, blev det sandviken och jernvallen. clara skulle spela derby-match mot Alba. Kusin mot kusin. Emilia spelar nämligen i Alba och clara i Aston. Så det var laddat inför matchen. och tur var väl de, men syrrans lag vann. clara gjorde till och med mål. STOLT storasyster var man då.

Träffade fröken Freijd. som även hon om ca en månad fyller 18. stackarn som fyller så sent. ska bli roligt att gå på hennes 18-årsfest den 20 december. lilla elinpelin. matchen slutade som sagt med vinst, alltså 5-3. efter att syster duschat och blivit klar blev det hem till byn igen, och hem till timmerkåken i Åkra. skönt. nu sitter man här. i mörkret skriver om mitt liv som ensam totalt galen ung kvinna.

jag har klurat lite på varför det just känns så jobbit med att erik är borta, jag menar redan nu. dom andra resorna har det gått en hel vecka i vilket fall. utan att jag ens riktigt brytt mig, jo visst trökigt att inte ha någon att somna med, ja och allt annat som man egentligen inte märker av men som är såå ja viktigt. men saken är nog den - jag vet inte när han kommer hem? om han kommer hem! jag går och ältar det i min lilla dumma hjärna och kan inte släppa det. FÖR FAN CAROLIN, GERE! tänker jag ständigt. men jag fattar inte. det har gått en vecka idag, jag har varit som en zoombiee. åh, gud i skruven.
I miss you. I need you.
/carolin (som har misst förståndet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar