december 26, 2008

onsdag

julafton. dagen som fortfarande känns sådär knasigt bra alla gånger. mamma väckte mig, tog mig ur sängen och gick ner. vi fick våra morgon-presenter jag och syrran. clara fick en kamera och jag ja fick ett objectiv till min systemkamera. UNDERBART! sjukt bra zoom.


sen blev det frukost hos farmor och farfar. alla fyra deras ungar med sina familjer. en bra tradition, slänga på sig lite kläder och gå ner till farmor och farfar. gröt, smörgåsar och annat gott. sen hem igen och jag drog på mig jackan för att åka fram till ica. så mötte jag emil på bron, fick en julklapp signerad - god jul carolin önskar Erik's familj. kom till slut fram till ICA och köpte det jag skulle ha. sen svängde jag förbi hemma hos Laila och hon fick en chockladask av mig. fick en julkram och stannade för att prata en stund. hem och in i duschen.

mot mosters hus, runt tre tiden. kalle på tv, tradition ju. men det är nog inte bara jag som tycker att kalle kanske skulle kunna förnya sitt jul-program. men men, tradition är ju tradition.

mat blev det, även för oss liksom för hundarna hemma. mamma och jag drog hem efter vårt julbord och gav våra fyrbenta lite käk. vilket dom var lika ivriga som alla andra dagar att få. sen när mor och jag kom tillbaka blev det självklart julklappar. clara och alex var julnissar och delade ut, vilket dom från och med nu är sparkade ifrån att göra. klappar glömdes i påsar, klappar kom till fel personer ja det var kaose. men roligt att skratta åt.

morfar fick ett Bingo-spel som vi spelade senare. vi fikade, åt kex och ja vi käkade samt drack som aldrig förr. men de är väl så det ska vara. trevligt i vilket fall. runt klockan 11 lämnade vi detta års julfirande, åkte hem och somnade skönt. nöjd och lycklig för dessa timmar tillsammans.



GOD JUL
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar