december 13, 2008

fredag

det hela började med att klockan ringde halv 6. kröp ur sängen och ner till duschen. sen var man vaken och igång. tog på mig mina foppatofflor och ut i snövädret begav jag mig. skavsåret och restrerande delen av mig själv. luciafirande på BERGATROLLEN stod på schemat. mysigt. fast lite knasigt kändes det att gå runt där med allt fölk. vet inte varför men de bara gjorde det. men sen fick man frukost och gott vare. dagen fortsatte i fart, lek med barnen, städning samt filmkollande. rätt skön dag på jobbet. fick sluta tidigare även - guu va skönt. drog direkt hem till mormor och färgade hennes hår.

stackars morfar hade ont i kroppen och förskyld som sjutton! hoppas han blir frisk snart, ialf slipper förskylningen. lyckades hälla ut hårfärg, klumpig som man är. men vi fick upp de mesta och som tur var det inte mkt jag spillt. men trots det var det väl lite färgmedel i burken så de blev lite lite till mormors tjocka hår. men vi får väl kanske ta och göra en ny färgning om de skulle vara så.

sen begav jag mig hem och vilade någon timme, tränade lite med hundarna även. sen duschade jag och gjorde mig i ordning. för halv sju skulle pappa och jag åka in till lusse-innebandyn. lär ju kolla när syrran spela. kändes väl lite fjantigt att vara där samtidigt, men va fan. hade inget annat att göra.. såg första matchen dom spelade, dom förlorade. vilket skulle vara deras tema för kvällern men ja, det finns ju flera anledningar till detta. mycke roligt folk såg man i olika slag. sånna man kände och sånna som bara var roliga att titta på. ohja


alldeles före 8 tog jag mors bil och åkte hem till MALIN. vi kollade Idol och lite Fredag hela veckan. trevligt att umgås liksom. brallan och jag vi kan vi. sen tog vi oss tillbaka till jernvallen och såg på innebandy helt enkelt. malin drog hem vid 12. skulle upp oh jobba. själv var man kvar till halv 4 kanske. mamma glömde tanka i sandviken så utanför farbror Mats och Freijd's fick vi soppatorsk, HAHA fick ringa pappa och han kom med bensin, aldrig att man går i denna kyla!
väl hemma var det SUPERSKÖNT att krypa ner under täcket. ohja.

senare vaknade jag av att jag gick i sömnen. haha
stod i hallen och hade plockat ut ett lakan ur skåpet.
sa åt mig själv - VA FAN GÖR JAG? vände på sulan och
gick in till min säng igen. tänk vad man kan!
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar