oktober 06, 2009

frustration och oro för helheten

ibland blir jag rädd för mig själv. ibland när jag inte tror på varken mig själv eller någon annan blir jag rädd. alla dessa tankar som yrar omkring, runt mig som en storm. man tvivlar, man tänker igenom saker för mycket så de till slut ramlar i tusen bitar. eller snarare - det är jag själv som hamnar i tusen bitar. tusentals bitar.


det kallas tvivel, det där som stör
det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör.


tvivel om mig själv och vad som ska bli utav mig? vad kan bli av mig? hur ska någon veta när jag själv inte kan tro. det är enkelt att leva och blunda för framtiden. men när ska man våga öppna ögonen? våga hitta en väg..

dagar som dessa är inte de man minns. dagarna när man för det mesta gjort de mest alldagliga saker. förutom att jag badat båda mina hundar. mina älskade hundar. först på förmiddagen tog jag mig ann Bodil, eftermiddagen fick bli Wilmas tid. badning, en snabb torkning av hårtorkaren och till viss del trimmning av ulltottarna. genom att raka halsen (liksom de engelska cocker spaniel-flickorna/pojkarna skall trimmas) fick jag mig en överraskning på Wilmas hals - hon har kliat söder sig , även där. på med lite "smörj" för att se om detta hjälper. man får hoppas.

vanligt tv-tittande, eller nja. några av mina favorit.serier började ju dagen till ära! desperata hemmafruarna och fula Betty, liksom systrar & bröder. tacka världen för Kanal5!

jag blir frustrerad av detta liv som jag lever nu. inte riktigt som jag vill. få saker är som man vill. men vad ska en annan " enkel människa, som jag " göra åt den saken? be om styrkan att klara av detta.. men ska man nöja sig med saker som dom är?



han pratar om utlandet och om sina drömmar. alla lär få ha sina drömmar. även jag. men han förstår mig kanske inte. liksom jag inte förstår han. en sak är säker. kärleken och allt som finns där till. dom säger att kärleken klarar allt. ja är väl ett levande exempel. trots allt
han kallar henne härligheten.
hon tilltalar honom som sitt Hjärta
jag älskar honom.

/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar