oktober 28, 2009

Så som himlen ser ut en tisdag över skolans kommunala korridorer. Strax innan det mörknar och det luktar från bespisningen av halvhjärtad husmanskost

Men si godkväll alla yuppies med feta cigarrer och yviga pojkar med förstora gitarrer. jo jag känner mycket för lasse idag och har lyssnat på honom rätt mycket. dagen började med att jag fick ett raseriutbrott över att min mobil var försvunnen (förvånad?) nej jag var då inte förvånad, men dessävrre arg. rätt otrevlig mot mina medmänniskor som inte alls ska ta åt sig detta och som jag ber om ursäkt åt.

senare fick jag veta att mobilen befann sig hos hanna. hade glömt den i hennes bil efter gårdagens fjollbolls-träning. vilken lättnad.

under tiden jag var väldigt arg så hann jag packa min väska, ta med min lillasyster och åka till badhuset för att möta upp kusin Emilia. själv började jag med att sola lite. skönt. sen tog jag mig en simtur. efter ca en timme inne i basängen blev jag less och gick för att duscha. clara och emilia kom inte långt efter och vi tog oss till American Pizza Place. guu så hungrig ja var! åt och åt. mycket gott. muy bien. sen åkte vi för att hämta upp min mobil hos hanna. som av någon konstig anledning kalla mig VIRRPANNA, jag?! omöjligt.

när vi kom hem var jag helt slut. paltkoma. somnade och sov till fyra. sen tog jag mig i kragen och åkte till moster för att baka bullar. bullar som blev väldigt goda ( men säg - ÄR INTE ALLA BULLAR GODA? ) BULL-galen som jag är. nu på kvällern har vi besällt lite kläder, mest badkläder från H&M-reasida på intranätet. riktigt nöjd med mina fynd och hoppas dom kommer hem snart så man får prova.



nu ska jag nog sova. sova gott i min sköna säng.
dock är mitt rum så jäkla varmt så jag lär ha fönstret
lite öppet - annars kvävs nog jag och hundarna.

på återseende &
med kärlek

/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar