oktober 08, 2009

när vingar är färdig för flygning

torsdag morgon. Iron & Elsa skäller på baksidan mot skogen - på "gudvetvad". samtidigt som resterande av familjen ligger och sover. alla som är hemma de vill säga, och förutom jag själv då. dagen idag ska jag själv vara barnvakt på eftermiddagen/kvällern frågan är om jag kör barnet hem till sig eller om hon ska sova kvar här. men det hinner nog lösa sig. just nu är jag för trött för att tänka riktigt klart.

igår hade jag en toppenkväll med mina kära vänner Elin, Sofie & Patrik. vi tog oss till Gävle för att käka på Church Street Saloon. oh gud så goood mat dom har där. vi satt där i ungefär 2 timmmar, käkade och pratade strunt. helt underbart. på hemfärden tog vi oss ann en "billek". vem som vann eller hur många poäng någon fick - det återstår att förbli ett mysterium. men ack. det var roligt ialf. trots att vi plågade varandra med sång.




och den där lille Elin Freijd. jag är lite avensjuk och samtidigt lite upprörd. jag är en sån människa som vill ha struktur på min omgivning - helst ska allt vara som de alltid varit. men va tusan. hon kommer ju hem om en månad igen. OCH DÅ åker vi till EGYPTEN. jippiii! jag längtar faktiskt otroligt mycket. men oron för att visa sig i bekinie ... ack ack!

nepp. ska man fånga dagen kanske? äh, väntar lite med de. har ju påbörjat mitt tvättjobb i vilket fall. sen ska jag nog ta och träna lite med hundarna mina. det tror jag dom vill.

ha en bra dag gott folk

/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar