oktober 12, 2009

dagen efter den underbara helgen

En bra helg har det varit lär jag säga. Fredagens kväll spenderades med mina kära vännor Malin och Sofie, för att senare ta oss vidare mot Sandviken med hjälp av Mathias och Hanna - tack så mycket för skjusen! För att sedan hamna hos världens bästa Karlsson (jo för jag menar verkligen det) på förfest. Senare drog vi oss mot Kharma. Väldigt rolig kväll, som tur fick vi skjus hem med Stoffe. Guld värt. En stund därefter kom världens segaste Erik Andersson även han hem till Åkra och jag kunna somna gott.

Och sen på lördagen hände nått som jag inte tror hänt på flera månader. Erik och jag umgicks i princip hela dagen. Sånt gör mig lycklig. Att bara få vara, inte behöva rusa runt och vara uppskruvad. En SKÖN dag helt enkelt. Vi slappade mest, senare åkte vi till mormor och morfar på kalas. MORFAR fyllde ju år i torsdags det lära firas. Även denna dag var ju PAPPAS-dag. Pappan fyller ju år den 10 oktober. Många oktober-barn i vår släkt. Men papsen var ju forfarande i Ungern, haha INTE Belgien.. Men om man känner min pappa vet man - han är inte den som berättar överdrivet om vad han ska göra eller har gjort. Senare åkte Erik till Stoffe för att leta sin mobil, jo då. Nog har han lyckats tappa bort den allt. Mot kvällen åkte vi in till Larsson för att göra som förmodligen restrerande av Svenska folket - se den där VIKTIGA matchen som senare skulle visa sig bli ett skämt och göra en annan lite bitter. Köpte med oss pizza hem till Åkra, till oss två och mamma. Senare ramlade både pappa och lillasyster in i huset. Vi grattade pappa och tog det lugnt framför tvn innan de blev kväller i huset.




Söndagen kändes lika seg. Erik drog iväg en sväng efter att vi vaknat och en annan tog det lugnt. Gick runt och var allmänt seg bara. Tog mig en promenad i regnet med mina två fyrfotade vänner. Sen käkade mamma, pappa och jag. För lillasystern var ju i Färnbo för att få sin sönddags stund i kyrkan. Kött, gratäng och bea. Inte illa alls. Mot eftermiddagens slut ramlade större delen av släkten in för att fira pappan. Fika och prat blev det. Sen tog jag mig till Erik. Vi åt med kära Laila och Erik fick låna en mobil av sin far, Karl-Lennart som Erkan skulle säga. Sen drog vi oss hit ner till Åkra för att se en skateboard-film och somna sen skönt.

Klockan 2 inatt tror jag han åkte. jag fick en puss och sen somnade jag om. Nu är måndagens kväll här och jag börjar bli trött. Idag har vi varit hos Jenny på Mary Kay-visning. Super trevligt och man fick med sig lite saker hem. Nej nu ska jag sova. Tack till mamma, syster och Hanna som kom med mig ikväll. Tack till Jenny som lät oss komma.
Nu är det godnatt i stugan. Innan jag somnar med datorn i knät.
Sov gott. Vart du än är.


Jag vet att du alltid finns här.
/Carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar