april 23, 2009

torsdag

sliten och trött. men egentligen bör man vara tyst har jag kommit väl underfund med. finns dom som har mycket mer på sina axlar, mina unga axlar är rätt tyngd-fria i vilket fall för stunden. dagarna bara springer förbi mig känns det som. jag hinner inte skriva här alla gånger.

i måndags kom man knappt ur sängen, ont i ryggen till tusen så jag stannade hemma. ryggläge i princip hela dagen, förutom att jag var fram och kollade lite på träningen på kvällern. tisdagen skedde det icke mycket på. jobbade och jobbade 8-17. sen kom man hem och var som ett slakt. såg kvällerns tv-program och slocknade senare i sängen.

dagen igår bestod av träning och jobb. dagen idag, vaknade jag av klockan runt 9, klev upp och gjorde mig lite frukost. tog mig en promenad med mina kära kompanioner Wilma och Bodil för att sedan åka till jobbet klockan 11. kom till mitt kära dagis och klev in i ett lugn (FÖR STUNDEN) vissa barn var ute, andra nere i källaren på gympa och några få inne. Jag stannade inne med tanke på att alla snart skulle storma in. vilket dom även gjorde, maten stod på bordet 11.30. spinat, inte min favorit. men är man fröken så är man, bara att äta. på eftermiddagen gick vi ut, sen stannade vi där tills sista ungarna åkte hem. Malin och jag som var kvar längst. malin åkte hem och sedan städade jag.



när jag kom hem däckade jag på sängen och vaknade väl runt 19. Nu ska jag snart gå ner med Annie och ge henne lite mat. Sen ska man väl dra igång med packningen för helgen. suck och stön, jag tycker inte om att packa! vad tusan ska man ha med sig då?SAMT faktumet att jag ska lirka ihop alla mina lekar. eller alla var väl att ta i, men det är några i alla fall!

nepp. nu ska en annan ta tag i kvällern.
gud vad förvirrad man är - kan inte allt ordna sig?

what is love?
/carolin

1 kommentar:

Anonym sa...

Love is something extrodinary and beautiful... :)

Skicka en kommentar