augusti 22, 2009

dom pratar om hopp och tro

jaha, då har fröken holmgren varit här på vistelse. hämtade henne på dagis med "rallybilen", väldigt viktigt. hon stod vid staketet och pratade med en annan liten flicka. tog en stund innan hon såg mig, men sen lös hon upp som en liten sol. fick en bamsekram och sen rullade dagen på. vi var på fotbollsmatch på kvällern och på vägen hem somnade fröken ganska snabbt. väckte henne när vi kommit hem, vi gick och böt om till nattlinne, borsta tänderna och sen gick vi upp och hon fick krypa ner i sängen. hon somnade nästan på en gång. själv låg jag och såg på lite tv med hennes snarkningar som sidljud.

imorse vaknade jag av två bruna stora ögon som log mot mig. en bra start på dagen helt enkelt. snorig och jäklig tog jag mig till IP, Clara & Linnea åkte med. B-lagsmatch. gick dessvärre inte så bra, finns flera anledningar och jag orkar helt enkelt inte dra upp de igen. trött helt enkelt. men vi har ju bland annat så jävla svårt att få fram något bra passnings-spel.. och de gör mig tokig. jag är ingen bra fotbolls spelare, så ja bör väl inte säga så mycket. men, ja blir bara så trött.

mamma körde hem Alma, vilket enligt mamma gick smärtfritt. brukar kunna bli en arg Alma Holmgren vid dessa tillfällen. sen käkade vi pizza och såg en film. själv var jag död. kankse inte bästa medecinen att spela fotboll när man är lite rasslig, men men. för den här gången!

nu på kvällern har vi varit hos hanna och mathias. fikat och före det var vi ner till sjön med hundarna. Doris, Elsa och Annie - badade. Fast Doris har inte riktigt kommit underfund vad det gäller det där vattnet. men hon var i med benen, så det kommer nog snart. sen kan man ju inte jämnföra med bad-tokiga Elsa som skulle kunna simma i timmar.

nu? ja, sova eller ja ialf ta det jävligt lugnt. känner mig inte på topp. och ja, sen undrar man ju vart den där pojkvännen tagit vägen? har inte pratat med han på hela dan. men va tusan, han får väl ringa mig! jag vet ju att han är med stoffe ialf. ahja,
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar