februari 20, 2009

fredag

oj oj. som jag älskar fredagar! japp det gör jag. alla beskymmer som andra dagar kan få en GALEN, känns helt enkelt ganska simpla. man bara flyter med och njuter. precis så har min dag varit.

öppnade på dagis idag. 6.20 stod man på trappan och låste upp. 7.30 kom första ungen. suck. men det är smällar man får ta och som sagt - det är var ju fredag. inget kan nå mig. jobba jobba jobba till klockan slog 13. vägen mot ICA, för att inköpa lite hårfärg och en skvaller-tidning. därefter upp till mormor och morfar för att färga håret på käraste mormor. söt-göthe var på sitt vanliga retsticke-vis och allt var som vanligt. mysigt hos mormor och morfar, ja tänk för att det är de. sitta där och slappna av bara.

sen efter mitt "uppdrag" var avslutat och klart så drog jag mig hemåt. vi tog oss en promenad, vi som i jag, wilma och bodil. bästa promenaden på länge. så skönt ute och hundarna var ovanligt lydiga. nog för att dom brukar vara lydiga, men denna dag var dom extra. sen så lade jag mig och läste min skvaller-tidning eller snarare kollade på bilderna. för mer tid än så hade jag icke. duschade och grejsade sen stod min käraste sara utanför och väntade. kväll med sofia och sara var det som stod på schemat, vilket visade sig bli mycket trevligt!

käk på Klara's och film hemma hos Sofia strax därefter. japp. en toppenkväll! fick se lite av saras och eriks lägenhet även, kommer bli superfint! samtidigt som det var lite rolgit att dom valt just färgerna grön och lila i rummen jag såg. varför? de får du räkna ut själv. men orden sambos, sara, carolin och föräldrar som HATAR grönt och lila kan ha med saken att göra. nu när jag sitter här och är fullt redo för att hoppa i sängen och snarka lite, så kan jag inte tänka på annat än att jag har världens bästaste vänner. japp. för det har jag!

godnatt
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar