juni 26, 2009

fredag

det bör vara olagligt att jobba på helgerna. fråga mig, fråga Elin! usch usch. de säger jag bara, och de bör vara omöjligt att ha så ont i ryggen som jag har. jo jag vet - mästarnas mästar Gnällare är igång igen. men efter en dag med jobb 14.30 - 21.30 med ryggvärk och huvudvärk är man inte särsillt glad. nej snarare tvärt om! usch.

stannade hemma hos Helen på vägen hem, där hade Bergatrolls-personalen lite festligheter och jag fick mig en avskedspresent. tack så mycket :)
usch vad jag saknar det jobbet. tänk hur bra man hade det där? visst jag gör ju något bra nu också, en bra sak. men det är inte roligt... vare sig fysiskt eller psykiskt. usch för att bli gammal. mycket negativitet här hör jag. men det är väl helt enkelt en sån dag bara. jobbar imorgon, vill inte tänka på det. blir jag inte bättre än så här under natten, då vette tusan. skulle ju egentligen inte ens jobbat som så jag kände mig idag - MEN tyckte ju så synd om de få mänskorna som skulle vara kvar och jobba. taskigt att lämna dom. SOM OM DE INTE ÄR FÖR MYCKET FÖR ALLA REDAN? jag fattar inte vad kommunen eller vilka det nu är som bestämmer allt kan göra som så, avsätta 60 personer inom ålderdoms-omsorgen inom sandvikens kommun. suck och ack, vad ska man ta sig till?

liksom har Kungen av Pop gått ur tiden. Jag vet inte riktigt vad jag har för känslor för denna man? jag tror jag vill se de goda i honom. jag tror även att vilken mänska som helst blir förstörd med den uppväxten. jag menar - kolla in Britney S. samma lika. vad jag även menar är att jag alltid haft en känsla och trott att hans utseende haft något med sjukdomar att göra, jag går nog inte riktigt på att han gjort tusentals plastikperationer för att se FÖRJÄVLIG ut. och med tanken på att han gått från att vara en svart man till en vit man, bör egentlgien vara en självklarhet att han varit sjuk. men vissa menar ju att han "velat" bli vit? ni måste skämta?! precis som låten : It dont matter if youre black or white. all världens rasism kan väl slänga sig i väggen när vi egentligen är en och samma, bara uppfostrade och uppväxta under olika sammanhållanden. man blir som man lever, som man lär. rätta mig om jag har fel. men samtidigt kan jag inte sitta här och försvara en människa som jag inte ens känner. vem vet, inte du och inte jag. så enkelt är det.


Så kommer jag minnas honom.

imorgon är det kalas för "lillebror". inte fel, blir nog inte mycket alkohol inblandat för min egen del. MEN för det, så ska vi väl se till att det blir en kväll vi sent glömmer! även min karl kommer hem imorgon, ifrån sina festivaligheter. åh, jag är inte avensjuk alls (ironi)
hoppas bara han köpt någe fint åt mig :D

godnatt sverige säger jag, åkras Carolin.
på återseende. i promise.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar