juli 30, 2009

förlåt om jag är bitter och cynisk

japp. idag började vara en bra dag, sova nästan så länge jag ville fick jag. tills wilma protesterade vid 10 och bad om att få gå ut. lite frukost och lugn. senare ringde daniel vid 12, amandy var i duschen och det var dags för mig att inta samma position i min egen. drog mig till sandviken för att spela mini-golf med dessa två och daniels arbetskamrat och hennes son. dessförinnan (vilka fina ord jag kan) ;D tog vi oss en sväng på en "tapet-affär". gud vad sugen man blir på att flytta hemifrån och få göra sitt egna hem. sjukt fina tapeter liksom sjukt fula. hittade kakel som jag absolut skulle ha om jag skulle göra om ett kök! åter till mini-golfen med paret brandebo-liljegräs.

riktigt trevligt - förutom just mini-golfen. fattar inte varför jag är sån dålig förlorare när de gäller skitsaker!? haha men tur var det att vi hade ett barn med oss - annars hade jag sagt mycket dumma saker. jo men jag lyckades ju få ihop 71 poäng. rätt bra gjort enligt mig, OM det vore så att man skulle ha så mycket poäng som möjligt.. haha! kanske sköt ut bollen från planen 6 gånger av 12 banor... eller mer, vilket betyder att man är ur och får 7 poäng på den banan.. så jag sög i vilket fall.

vi fikade, daniel och amanda tog sig en varsin öl, jag en bagette. mysigt, faktiskt. sen var det snack om gävle och utgång. men på väg hem börja jag få ångest över ja vad vet jag inte. de blir så ibland bara. ja det känns som jag bara skulle kunna lägga mig och stor böla på golvet/marken.. blä och usch. körde syster och kusin på träningen, tog med mig mina två röda (hundarna) och för en stund glömde jag det hela. men nu när jag sitter här kommer det igen. vad är felet? jag är lycklig. varför gråta?

'ja sånt är livet nu
förlåt om jag är bitter och cynisk
men du vet hur det kan va


varför funderar man på dumma saker för, som att någon skulle göra en illa. när man vet att det inte är sant innerst inne. varför väljer man att tänka på det?
ahja, som sagt bitter. men det vänder. stod i tidningen att medelhavsvärmen kommer nu, JIPPIE!

PÅ ÅTERSEENDE
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar