maj 10, 2009

söndag

gosch. nu var det länge sedan man skrev! har inte orkat helt enkelt. men nu så. orkar inte riktigt skriva om allt som hänt men kanske lite då. sista april, det så efterlängtade sista april. blev riktigt riktigt bra. förutom att mina vännor av olika anledningar begav sig ifrån mig. en del var för full och andra för lite. nejdå. kanske inte riktigt men typ. men jag hade roligt och jag ger en eloge (stavas?) till Staffan och Tommy som fixat och donat så bra! alltid lika roligt.

sen hände ju saker den natten som inte får hända. onödigt och dumt. men vad ska man mer säga, två liv gick ur tiden. man förstod inte riktigt att det kunna vara sant förän jag tog mig vägen hem från färnbo dagen därpå. en våg av känslor, ilska och tårar som börja rinna. man tänker själv på hur man kände sig den dagen man fick reda på att en av sina närmaste föralltid var borta och tankarna går då till dessa pojkars familj och vänner. usch.
och tanken på att två av mina egna vänner åkt precis där en kvart tidigare skrämmer och gör mig ännu argare. TÄNK om sara och malin kommit en kvart senare.. jag hade då inte kunnat leva med mig själv mer tror jag. jag hade inte orkat. nej, det hade jag inte. det hör till det sunda förnuftet att man inte kör när man är full. än vad som händer, det gör man inte! om så inte för sin egen skull men för andra människor skull. men alla är ung och dum, ibland vill det sig inte. men jag hoppas att någon LÄR sig av detta. att vi slipper vara med om det igen. sorgen har återigen lagt sig över Årsunda som en tjock dimma. det kommer ta lång tid innan den lättar, om den någonsin gör det igen.
som sagt jag tänker på dom närmaste, jag vet hur det känns.

hej hej, jag klarar mig nog.
jag sitter på en sten, vid en sjö, i en skog.


saknar dig hjärtat.
/carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar